/uudised
est
Uudised
PÖFFi 4. päeva filmisoovitused
19.11.2018
PÖFF


Kui te pole veel otsustanud, millist filmi täna vaatama minna ja sõber ka ei aita, tuleb appi PÖFF. Siin on meie soovitused, hoolega kaalutud. Head vaatamist!
 
„Lesed” (Suurbritannia-USA)
Widows
Režissöör Steve McQueen

Lugu neljast naisest, kel pole midagi ühist peale tohutu võlakoorma, mille on endast maha jätnud nende kurjategijatest abikaasad. Pinged jõuavad keemispunkti, kui Veronica (Viola Davis), Alice (Elizabeth Debicki), Linda (Michelle Rodriguez) ja Belle (Cynthia Erivo) otsustavad saatuse enda kätte haarata ning jõud ühendada. Tulemuseks on hulljulge plaan, mille eesmärgiks on tagada endale elu, kus ei pea igal sammul surmahirmus üle õla vaatama… Oscari-võitjast lavastaja Steve McQueen toob teieni karmi ja kompromissitu põneviku. 

Vaata lähemalt ja osta pilet siit

„Igaviku väravas (USA-Prantsusmaa)
At Eternity´s Gate
Režissöör Julian Schnabel 

Vincent van Goghi traagilise surma salapärased tagamaad ja mitte nii laialt levinud teooriad. Julian Schnabel üllatab vaatajat intrigeerivate faktide, oletuslike tõlgenduste, nutikalt üles ehitatud monoloogide, täiuslikult restaureeritud maalide, muusikaliste vahepalade ja imeliste cameo-rollidega, kuid keeldub paigutamast seda lummavalt tõepärast filmi traditsiooniliste eluloofilmide sekka. Veneetsia filmifestivalil parima näitleja auhinna võitnud Willem Dafoe äratab vääritimõistetud geeniuse meisterlikult ellu Oscari-väärilises esituses. 

Vaata lähemalt ja osta pilet siit.

„Unustatud esivanemate varjud” (Ukraina)
Тіні забутих предків
1964
Režissöör Sergei Paradžanov

Unenäolisest müstikast, paganlikust sümbolismist ja religioossest ikonograafiast küllastunud, elu ja surma piire trotsiva traagilise elu- ja armuloo esitamiseks kasutab Sergei Paradžanov peadpööritavat kaameratööd, ekspressiivset värvidramaturgiat ja intensiivset helikujundust, rikkudes söakalt nii filmikunsti tavapäraseid jutustamiskoode kui ka sotsialistliku realismi kaanoneid. Üks Ukraina 20. sajandi teise poole tähtsamaid filme, millega PÖFF teeb kummarduse 100-aastastele riikidele.

Vaata lähemalt ja osta pilet siit

„Meelekindlus” (Usbekistan)
Sabot
Režissöör Rashid Malikov

Saidulla on eruohvitser, Afganistani sõja veteran, kes töötab koolis kehalise kasvatuse õpetajana. Ta elab üksinda, askeetlikult ja endassetõmbununa. Sõda ei lase mehest lahti – ta vestleb vaimusilmas oma hukkunud sõjakaaslasega. Olles surmaga kokku puutunud, ei lasku Saidulla enesehaletsusse, kui saab arstidelt teada, et tema vähihaigus ei allu ravile. Ta jõuab otsusele, et peab järelejäänud aja jooksul jõudma mõned talle olulised asjad korda ajada. Tugev draama Usbekistanist – riigist, mille filmikunsti ei kohta meie ekraanidel kuigi sageli. 

Vaata lähemalt ja osta pilet siit

„Koolibuss” (Filipiinid)
School Service
Režissöör Luisito Lagdameo

Õhtuhämaruses koju kiirustav Maya usaldab oma saatuse võõraste kätte, kes lubavad kollase koolibussiga ta jalavaeva kergendada. Kodu asemel leiab aga väike tüdruk end oma meelehärmiks hoopis Manilast, kus ta on sunnitud koos teiste lastega kerjama ja õppima, kuidas pealinna ükskõikseil tänavail ellu jääda. Kuritegeliku jõugu karmiks juhiks on kummituslik Rita koos oma keskealise venna Robertiga, kes väikesi lapsi karjatades ja kogudes üritavad almuste abil ülal pidada oma vana ja haiget isa. Karm, ent südamlik.

Vaata lähemalt ja osta pilet siit
 
„Kolm päeva Quiberonis” (Saksamaa-Austria-Prantsusmaa)
3 Tage in Quiberon
Režissöör Emily Atef

Filmitäht Romy Schneideri legendaarse, ajakirjale Stern antud intervjuu sünnilugu – intervjuu, milles ta avas aasta enne surma oma hinge. Film võitis tänavu parima Saksa filmi auhinna. 

Vaata lähemalt ja osta pilet siit

„Pildiraamat” (Šveits-Prantsusmaa)
Le livre d'image 
Režissöör Jean-Luc Godard

Vanameister Jean-Luc Godard – nii nagu ainult Godard seda suudab – pakub meile hüpnootilist esseed visuaalsest ajastust, meie tajutavast maailmast, asjade hetkeseisust ja filmikunsti nõiduslikkusest. Alates esilinastusest Cannes’is on see film tekitanud elavat poleemikat – selline dekonstruktsioon on viimasel ajal leidnud kodu rohkem muuseumides kui suurel ekraanil. Filmi killustatuse ulatus viib vaataja hämmingusse, samaaegselt rikastades. Nõudlikule vaatajale. 

Vaata lähemalt ja osta pilet siit

Jaga: