/filmid
est
Filmid
Jaga:
Filmide hindamiseks ning personaalsete filmisoovituste saamiseks logi sisse!
Märksõnad: Värvid, Unenägu
Programm
Sünopsis

Godard, nii nagu ainult Godard seda suudab, pakub meile essee visuaalsest ajastust, meie tajutavast maailmast, asjade hetkeseisust ja kinokunstist – kas mäletate, kuidas me ammusel ajal oma mõtteid treenisime? Tavaliselt alustasime ühest unistusest…

Oleme imestanud, kuidas täielikus pimeduses võivad ilmneda ootamatult eredad värvitoonid. Kuidas malbel ja vaiksel häälel saab rääkida suurtest asjadest, üllatavatest, sügavatest ja täpsetest asjadest. Kujutis ja sõnad on nagu halb unenägu, kirja pandud tormisel ööl. Lääne silmade all. Kadunud paradiisid. Sõda on siin. Alates esilinastusest Cannes’is on see film tekitanud elavat poleemikat – selline dekonstruktsioon on viimasel ajal leidnud kodu rohkem muuseumides kui suurel ekraanil. Filmi killustatuse ulatus viib vaataja hämmingusse, samaaegselt teda rikastades.

Hüpnootilisus kestab terve filmi vältel, 84 minutit, ja seda hoiab üleval filmitegija enda hääl. Eri katkendid voolavad araabia, inglise, prantsuse ja itaalia keeles – tõeline globaalunelm. „Pildiraamat” uurib kino nõiduslikku väärtust – ja seda, mis sellest järel on.

Christoph Gröner

Režissöör
Jean-Luc Godard

(snd 1930) on tegutsenud ajakirjaniku ja kriitikuna ajakirjades La Gazette du Cinéma ja Cahiers du Cinéma. Godard oli Prantsuse filmikunsti uue laine üks põhilisi kujundajaid ja tema esimene mängufilm „Viimsel hingetõmbel“ (1960) kindlustas talle juhtpositsiooni rahvusvahelises filmikunstis. Praeguseks on Godard lavastanud üle 60 täispika mängu- ja dokumentaalfilmi.

Filmograafia
  • valik/selected: À bout de souffle (Viimsel hingetõmbel, 1960)
  • Vivre sa vie (It’s My Life, 1962)
  • Le Mépris (1963)
  • Bande à part (The Outsiders, 1964)
  • Alphaville (1965)
  • Pierrot le fou (Hull Pierrot, 1965)
  • Masculin, féminin (1966)
  • Weekend (1967)
  • 2 ou 3 choses que je sais d’elle (Two or Three Things I Know About Her, 1967)
  • Sauve qui peut (la vie (Every Man for Himself, 1979)
  • JLG par JLG (1994)
  • Notre Musique (Meie muusika, PÖFF 2004)
  • Film Socialism (Sotsialism, PÖFF 2010)
  • Adieu au langage (Goodbye to Language, PÖFF 2014, Ponts de Sarajevo (Bridges of Sarajevo, 2014)
  • Le livre d'image (The Image Book, 2018)
E, 19.11.2018
18:30
Tallinn, 
Apollo Kino Solaris
Saal 3
041106
Subtiitrid: 
ENG
Seansikood: 041106
P, 25.11.2018
20:15
Tallinn, 
Apollo Kino Solaris
Saal 3
101107
Subtiitrid: 
ENG
Seansikood: 101107
Filmi info
Riigid: Šveits, Prantsusmaa
Aasta: 2018
Kestus: 84 minutit
Keeled: prantsuse, inglise, araabia, itaalia
Režissöör: Jean-Luc Godard
Produtsent: Fabrice Aragno
Stsenarist: Jean-Luc Godard
Operaator: Fabrice Aragno
Montaaž: Jean-Luc Godard, Fabrice Aragno
Helilooja: ECM Records
Tootjad: Casa Azul Films, Ecran Noir Productions
Festivalid: Cannes (Palme d'Or Spéciale, Special Award), Toronto,  San Sebastián, Busan, London
Sünopsis

Godard, nii nagu ainult Godard seda suudab, pakub meile essee visuaalsest ajastust, meie tajutavast maailmast, asjade hetkeseisust ja kinokunstist – kas mäletate, kuidas me ammusel ajal oma mõtteid treenisime? Tavaliselt alustasime ühest unistusest…

Oleme imestanud, kuidas täielikus pimeduses võivad ilmneda ootamatult eredad värvitoonid. Kuidas malbel ja vaiksel häälel saab rääkida suurtest asjadest, üllatavatest, sügavatest ja täpsetest asjadest. Kujutis ja sõnad on nagu halb unenägu, kirja pandud tormisel ööl. Lääne silmade all. Kadunud paradiisid. Sõda on siin. Alates esilinastusest Cannes’is on see film tekitanud elavat poleemikat – selline dekonstruktsioon on viimasel ajal leidnud kodu rohkem muuseumides kui suurel ekraanil. Filmi killustatuse ulatus viib vaataja hämmingusse, samaaegselt teda rikastades.

Hüpnootilisus kestab terve filmi vältel, 84 minutit, ja seda hoiab üleval filmitegija enda hääl. Eri katkendid voolavad araabia, inglise, prantsuse ja itaalia keeles – tõeline globaalunelm. „Pildiraamat” uurib kino nõiduslikku väärtust – ja seda, mis sellest järel on.

Christoph Gröner

Režissöör
Jean-Luc Godard

(snd 1930) on tegutsenud ajakirjaniku ja kriitikuna ajakirjades La Gazette du Cinéma ja Cahiers du Cinéma. Godard oli Prantsuse filmikunsti uue laine üks põhilisi kujundajaid ja tema esimene mängufilm „Viimsel hingetõmbel“ (1960) kindlustas talle juhtpositsiooni rahvusvahelises filmikunstis. Praeguseks on Godard lavastanud üle 60 täispika mängu- ja dokumentaalfilmi.

Filmograafia
  • valik/selected: À bout de souffle (Viimsel hingetõmbel, 1960)
  • Vivre sa vie (It’s My Life, 1962)
  • Le Mépris (1963)
  • Bande à part (The Outsiders, 1964)
  • Alphaville (1965)
  • Pierrot le fou (Hull Pierrot, 1965)
  • Masculin, féminin (1966)
  • Weekend (1967)
  • 2 ou 3 choses que je sais d’elle (Two or Three Things I Know About Her, 1967)
  • Sauve qui peut (la vie (Every Man for Himself, 1979)
  • JLG par JLG (1994)
  • Notre Musique (Meie muusika, PÖFF 2004)
  • Film Socialism (Sotsialism, PÖFF 2010)
  • Adieu au langage (Goodbye to Language, PÖFF 2014, Ponts de Sarajevo (Bridges of Sarajevo, 2014)
  • Le livre d'image (The Image Book, 2018)