/filmid
est
Filmid
Programm
Sünopsis

Kuuekümnendad on mõiste. Just siis proovisid noored inimesed oma mõtete ja tegudega muuta maailma, teiste hulgas Denys Arcand, kes alustas siis oma filmikarjääri. Aastatega äng ja tung vaibus, protestivaim asendus mugan-dumisega. Täna on Denys 77-aastane ja tema filmo¬graafia on muljetavaldav – tal on ette näidata Oscar ning Cannes’i ja veel enam kui 40 festivali au¬hinnad. Erinevalt paljudest põlvkonnakaaslastest pole lavastaja kaotanud tänaseni oma teravat ühiskonna¬kriitilist meelt, seda ka oma värskeimas filmis, mille ¬läbiv mõte on, et raha on meie uus Jumal.
Pierre-Paul on 36-aastane doktorikraadiga mees. Tööjõuturu jaoks üle-kvalifitseerituna teenib ta leiba lihtsa kullerina. Sõites järjekordset saadetist viima, satub ta peale röövimisele. Tulistamised, laibad ja kaks suurt kotitäit raha – ¬aususe ja kiusatuse vahel heideldes võidab ahvatlus. Interneti¬ajastu noore ja terve mehena läheb ta vastavatele lehekülgedele, et leida endale tüdruk üheks ööks. Nii tutvub ta Camille’i, lihtsast perest pärit tippeskordiga. Selgub ka raha tegelik omanik ja väljavaated pole kuigi head – Pierre-Paul satub kahe kuritegeliku grupeeringu ja politsei piiramisrõngasse. Tal on vaja abilisi, kes oskaksid selle rahaga midagi peale hakata…
Peategelane arutleb filmi alguses, et tänapäeval on intelligentsus puue. Usutavasti suudavad kõik selle puudega vaatajad jälgida selle suurepärase krimka alltekste.
Mihkel Möölman

Režissöör
Denys Arcand

(snd 1941) õppis Montreali ülikoolis ajalugu. Ta alustas kuuekümnendatel dokumentaalfilmide tegemisega ja lavastas hulga filme Kanada Rahvuslikule Filminõukogule, sh poliitilise alatooniga „On est au coton” (1969) ja „Quebec: Duplessis and After…” (1972). Arcand on üks Kanada tuntumaid filmilavastajaid, kelle PÖFFilgi linastunud film „Barbarite sissetung” võitis 2004. aastal parima võõrkeelse filmi Oscari. „Ameerika impeeriumi langus” on tema 17. täispikk mängufilm.

Filmograafia
  • Québec: Duplessis et apres… (1972)
  • Réjeanne Padovani (1973)
  • Gina (1975)
  • On est au coton (Cotton Mill, Treadmill, 1976)
  • Le confort et l´indifférence (Comfort and Indifference, 1982)
  • Le crime d´Ovide Plouffe (The Crime of Ovide Plouffe, 1984)
  • Le déclin de lémpire américain (The Decline of the American Empire, 1986)
  • Jésus de Montréal (1989)
  • Love & Human Remains (1993)
  • Joyeux Calvaire (Poverty and Other Delights, 1996)
  • Stardom (2000)
  • Les Invasions Barbares (Barbarite sissetung, PÖFF 2003)
  • L’Age des ténebres (Pimeduse päev, PÖFF 2007)
  • An Eye for Beauty (2014)
  • La chute de l’empire américain (The Fall of the American Empire, 2018)
R, 16.11.2018
18:30
Tallinn, 
Kino Artis
Saal 1
011406
Subtiitrid: 
ENG
Seansikood: 011406
L, 17.11.2018
18:15
Tartu, 
Elektriteater
021807
Subtiitrid: 
ENG
Seansikood: 021807
L, 01.12.2018
18:30
Tallinn, 
Apollo Kino Solaris
Saal 3
161106
Subtiitrid: 
ENG
Seansikood: 161106
Filmi info
Riik: Kanada
Aasta: 2018
Kestus: 128 minutit
Keel: prantsuse
Režissöör: Denys Arcand
Produtsent: Denise Robert
Stsenarist: Denys Arcand
Operaator: Van Royko
Montaaž: Arthur Tarnowski
Heliloojad: Mathieu Lussier, Louis Dufort
Osatäitjad: Alexandre Landry, Maripier Morin, Rémy Girard, Louis Morissette, Maxim Roy
Tootja: Cinémaginaire
Festivalid: Toronto, Busan, Warsaw
Sünopsis

Kuuekümnendad on mõiste. Just siis proovisid noored inimesed oma mõtete ja tegudega muuta maailma, teiste hulgas Denys Arcand, kes alustas siis oma filmikarjääri. Aastatega äng ja tung vaibus, protestivaim asendus mugan-dumisega. Täna on Denys 77-aastane ja tema filmo¬graafia on muljetavaldav – tal on ette näidata Oscar ning Cannes’i ja veel enam kui 40 festivali au¬hinnad. Erinevalt paljudest põlvkonnakaaslastest pole lavastaja kaotanud tänaseni oma teravat ühiskonna¬kriitilist meelt, seda ka oma värskeimas filmis, mille ¬läbiv mõte on, et raha on meie uus Jumal.
Pierre-Paul on 36-aastane doktorikraadiga mees. Tööjõuturu jaoks üle-kvalifitseerituna teenib ta leiba lihtsa kullerina. Sõites järjekordset saadetist viima, satub ta peale röövimisele. Tulistamised, laibad ja kaks suurt kotitäit raha – ¬aususe ja kiusatuse vahel heideldes võidab ahvatlus. Interneti¬ajastu noore ja terve mehena läheb ta vastavatele lehekülgedele, et leida endale tüdruk üheks ööks. Nii tutvub ta Camille’i, lihtsast perest pärit tippeskordiga. Selgub ka raha tegelik omanik ja väljavaated pole kuigi head – Pierre-Paul satub kahe kuritegeliku grupeeringu ja politsei piiramisrõngasse. Tal on vaja abilisi, kes oskaksid selle rahaga midagi peale hakata…
Peategelane arutleb filmi alguses, et tänapäeval on intelligentsus puue. Usutavasti suudavad kõik selle puudega vaatajad jälgida selle suurepärase krimka alltekste.
Mihkel Möölman

Režissöör
Denys Arcand

(snd 1941) õppis Montreali ülikoolis ajalugu. Ta alustas kuuekümnendatel dokumentaalfilmide tegemisega ja lavastas hulga filme Kanada Rahvuslikule Filminõukogule, sh poliitilise alatooniga „On est au coton” (1969) ja „Quebec: Duplessis and After…” (1972). Arcand on üks Kanada tuntumaid filmilavastajaid, kelle PÖFFilgi linastunud film „Barbarite sissetung” võitis 2004. aastal parima võõrkeelse filmi Oscari. „Ameerika impeeriumi langus” on tema 17. täispikk mängufilm.

Filmograafia
  • Québec: Duplessis et apres… (1972)
  • Réjeanne Padovani (1973)
  • Gina (1975)
  • On est au coton (Cotton Mill, Treadmill, 1976)
  • Le confort et l´indifférence (Comfort and Indifference, 1982)
  • Le crime d´Ovide Plouffe (The Crime of Ovide Plouffe, 1984)
  • Le déclin de lémpire américain (The Decline of the American Empire, 1986)
  • Jésus de Montréal (1989)
  • Love & Human Remains (1993)
  • Joyeux Calvaire (Poverty and Other Delights, 1996)
  • Stardom (2000)
  • Les Invasions Barbares (Barbarite sissetung, PÖFF 2003)
  • L’Age des ténebres (Pimeduse päev, PÖFF 2007)
  • An Eye for Beauty (2014)
  • La chute de l’empire américain (The Fall of the American Empire, 2018)