/filmid
est
Filmid
Jaga:
Filmide hindamiseks ning personaalsete filmisoovituste saamiseks logi sisse!
Programm
Sünopsis

2001. aastal valitseb Bin (Liao Fan) ühes väikeses põhjapoolses linnakeses kohalikku mahjongi-salongi nagu John Woo gangster. Keerulised rituaalid ja ustavusproovid on valdavad maailmas, mille see suur kala on rajanud väikeses tiigis, kujundatud jianghu – müütilise wuxia-sõdalaste ja triaadide allilma sarnase kuningriigi – järgi. Täpiks i tähe peal on Bini lojaalne naisjünger Qiao (Zhao Tao), kes ripub Bini käevangus, kui ta ei tegele parajasti oma alkohoolikust isa eest hoolitsemisega. Tulevahetus rivaalitseva jõuguga ja Qiao vangimõistmine viivad nad aga lahku ja sunnivad neid triivima tundmatutel meredel.

2006. aastal vanglast vabanenud, reisib Qiao koju, et otsida üles Bin, kes ta vangistuse ajal hülgas. Naise ränk teekond viib ta läbi radikaalseid muudatusi läbi tegeva Hiina ja ka Kolme Kuru piirkonna, mis jääb õige pea hüdroelektrijaama rajamise jalgu. Omapäi jäänud Qiao õpib samuti muutuma ning temast saab selles aegade teravas peegelduses edukas sahkerdaja.

„Tuhk on puhtaim valge“ on film, kus Jia teeb filmižanri vallas tõsise pöörde. Ta käsitleb tuttavaid teemasid, eriti isiklikke ja sotsiaalseid rahutusi, mis on sündinud kahel viimasel aastakümnel Hiina kiire majandusliku õitsengu tuules. Jia Zhang-ke on juba alates 2001. aastast esinenud korduvalt oma filmidega PÖFFi programmis. Ning need on alati publiku poolt hästi vastu võetud. Seega on Pöffihundil olnud võimalus jälgida mitte ainult režissööri arengut, vaid ka muutusi Hiina ühiskonnas, mida autor oma filmides kajastab.

Režissöör
Jia Zhang-ke

(snd 1970) õppis teismelisena maalikunsti ja kirjutas 21-aastaselt romaani. Aastal 1993 astus ta Pekingi Filmiakadeemiasse ja rajas kaks aastat hiljem Noorte Eksperimentaalfilmigrupi. Pärast filmikooli lõpetamist 1997. a tegi ta lavastajadebüüdi filmiga „Taskuvaras”. Zhang-ke filmid käsitlevad võõrandunud noorust, Hiina kaasaegset ajalugu ja globaliseerumist. Tema käekirja iseloomustavad minimalism ja realism, värviküllane digivideo ja pikad plaanid. Kõik Zhang-ke olulisemad tööd on linastunud PÖFFil.

Filmograafia
  • Zhantai (2000, Tribüün, PÖFF 2001)
  • Ren xiao yao (Tundmata rõõmud, PÖFF 2002)
  • Shi Jie (Maailm, PÖFF 2004)
  • Sanxia Haroen (Vaikelu, PÖFF 2006)
  • Wu yong (Kasutu, PÖFF 2007)
  • Er Shi Si Cheng Ji (24 City, PÖFF 2008)
  • Tian zhu ding (Patu puudutus, PÖFF 2013)
  • Shan he gu ren (Mäed võivad variseda, PÖFF 2015)
  • Jiang Hu Er Nü (Ash is Purest White, 2018)
L, 17.11.2018
18:45
Tallinn, 
Coca-Cola Plaza
Saal 5
020507
Subtiitrid: 
ENG
Seansikood: 020507
K, 28.11.2018
19:15
Tallinn, 
Apollo Kino Solaris
Saal 4
131207
Subtiitrid: 
ENG
Seansikood: 131207
Filmi info
Riigid: Hiina, Prantsusmaa
Aasta: 2018
Kestus: 141 minutit
Keel: Mandarin
Režissöör: Jia Zhang-ke
Produtsent: Shozo Ichiyama
Stsenarist: Jia Zhang-ke
Operaator: Eric Gautier
Montaaž: Matthieu Laclau, Lin Xudong
Helilooja: Lim Giong
Osatäitjad: Zhao Tao, Liao Fan, Xu Zheng, Casper Liang
Tootjad: Xstream Pictures (Beijing), Shanghai Film Group Corporation, Huanxi Media Group Limited, Huayi Brothers Pictures Ltd, MK Productions, Beijing Runjin Investment, Enchant (Shanghai) Film and Television Culture Co. Ltd., Wishart Media Co. Ltd.
Festivalid: Cannes, Toronto, Busan, London
China Onscreen Biennial toetusel:
Sünopsis

2001. aastal valitseb Bin (Liao Fan) ühes väikeses põhjapoolses linnakeses kohalikku mahjongi-salongi nagu John Woo gangster. Keerulised rituaalid ja ustavusproovid on valdavad maailmas, mille see suur kala on rajanud väikeses tiigis, kujundatud jianghu – müütilise wuxia-sõdalaste ja triaadide allilma sarnase kuningriigi – järgi. Täpiks i tähe peal on Bini lojaalne naisjünger Qiao (Zhao Tao), kes ripub Bini käevangus, kui ta ei tegele parajasti oma alkohoolikust isa eest hoolitsemisega. Tulevahetus rivaalitseva jõuguga ja Qiao vangimõistmine viivad nad aga lahku ja sunnivad neid triivima tundmatutel meredel.

2006. aastal vanglast vabanenud, reisib Qiao koju, et otsida üles Bin, kes ta vangistuse ajal hülgas. Naise ränk teekond viib ta läbi radikaalseid muudatusi läbi tegeva Hiina ja ka Kolme Kuru piirkonna, mis jääb õige pea hüdroelektrijaama rajamise jalgu. Omapäi jäänud Qiao õpib samuti muutuma ning temast saab selles aegade teravas peegelduses edukas sahkerdaja.

„Tuhk on puhtaim valge“ on film, kus Jia teeb filmižanri vallas tõsise pöörde. Ta käsitleb tuttavaid teemasid, eriti isiklikke ja sotsiaalseid rahutusi, mis on sündinud kahel viimasel aastakümnel Hiina kiire majandusliku õitsengu tuules. Jia Zhang-ke on juba alates 2001. aastast esinenud korduvalt oma filmidega PÖFFi programmis. Ning need on alati publiku poolt hästi vastu võetud. Seega on Pöffihundil olnud võimalus jälgida mitte ainult režissööri arengut, vaid ka muutusi Hiina ühiskonnas, mida autor oma filmides kajastab.

Režissöör
Jia Zhang-ke

(snd 1970) õppis teismelisena maalikunsti ja kirjutas 21-aastaselt romaani. Aastal 1993 astus ta Pekingi Filmiakadeemiasse ja rajas kaks aastat hiljem Noorte Eksperimentaalfilmigrupi. Pärast filmikooli lõpetamist 1997. a tegi ta lavastajadebüüdi filmiga „Taskuvaras”. Zhang-ke filmid käsitlevad võõrandunud noorust, Hiina kaasaegset ajalugu ja globaliseerumist. Tema käekirja iseloomustavad minimalism ja realism, värviküllane digivideo ja pikad plaanid. Kõik Zhang-ke olulisemad tööd on linastunud PÖFFil.

Filmograafia
  • Zhantai (2000, Tribüün, PÖFF 2001)
  • Ren xiao yao (Tundmata rõõmud, PÖFF 2002)
  • Shi Jie (Maailm, PÖFF 2004)
  • Sanxia Haroen (Vaikelu, PÖFF 2006)
  • Wu yong (Kasutu, PÖFF 2007)
  • Er Shi Si Cheng Ji (24 City, PÖFF 2008)
  • Tian zhu ding (Patu puudutus, PÖFF 2013)
  • Shan he gu ren (Mäed võivad variseda, PÖFF 2015)
  • Jiang Hu Er Nü (Ash is Purest White, 2018)